Asiakaspalvelu on Lumme Energian sydän

Takaisin

Hyvät palvelut ja sähkösopimukset ovat vasta puoli ruokaa – meille hyvä asiakaspalvelu on kakun kuorrute ja strösselit. Siksi teemme asioinnista helppoa. 

Asiakaspalvelusta tulee monelle ensimmäisenä mieleen puhelinpalvelu. Lumme Energialta löytyy sekin, mutta asiakaspalvelumme on paljon muutakin. Olemme panostaneet helppoon itsepalveluun sekä monikanavaisuuteen, jotta tavoitat meidät vaivattomasti sinulle sopivalla tavalla. 

OmaLumme-palvelun kautta hoidat 24/7 kaikki yleisimmät pulmasi – tarkastelet kulutustasi ja laskuja, hyväksyt tarjouksen tai muutat sopimustasi, päivität yhteystietosi ja paljon muuta. 

Jos sinulla on sähkölaskun maksamiseen liittyvää asiaa, ole yhteydessä maksuneuvonnastamme huolehtivaan Ropoon. 

Jos tarvitset asiakaspalvelijaa, voit puhelinlinjoille kurottamisen lisäksi jutella kanssamme chatissä. Kun chat ei ole auki, voit keskustella botin kanssa tai jättää yhteydenottopyynnön – vastaamme aina kahden arkipäivän kuluessa, monesti nopeamminkin. 

Kaikki nämä kanavat ovat nopeita ja tietoturvallisia. Muistathan kuitenkin, että henkilötietoja ei ole turvallista laittaa sähköpostiviestiin, emmekä mekään koskaan kysy henkilötunnusta sähköpostilla. 

Näin sujuvoitat asiointiasi 

Pidämme kovasti asiakkaittemme palvelemisesta, mutta sinä haluat todennäköisesti hoitaa asian nopsaan pois päiväjärjestyksestä. Nopeimmin ratkaisu löytyy usein OmaLumme-palvelusta, mutta jos haluat olla suoraan yhteydessä meihin, näillä vinkeillä yhteydenottosi sujuu vaivattomasti! 

  1. Jos mahdollista, etsi asiakasnumerosi valmiiksi. Löydät sen viimeisimmästä sähkölaskustasi tai OmaLumme-palvelusta. 
  1. Jos haluat tilata sähkösopimuksen tai rekisteröityä OmaLumme-palveluun, varaudu varmentamaan henkilöllisyytesi vahvalla tunnistautumisella. 
  1. Jos asioit kuolinpesän nimissä tai toisen henkilön puolesta, varmista, että olet toimittanut meille valtakirjan etukäteen. Lue ohjeet täältä. 

Muistathan siis, että esimerkiksi vanhempi ei voi tehdä täysi-ikäiselle lapselleen sähkösopimusta ilman valtakirjaa. Myös aviopuolisot tarvitsevat valtakirjan toisen nimissä olevan sähkösopimuksen muuttamiseen. 

Ei ole tyhmiä kysymyksiä tai noloja ongelmia 

Tyhmä kysymys on vain sellainen, jota ei uskallettu esittää. Asiakaspalveluumme voi olla yhteydessä aivan kaikenlaisissa sähkösopimuksiisi ja palveluihisi liittyvissä mietteissä. 

Usein asiakaspalvelua tavoitellaan silloin, kun on vaikeuksia. Asiakaspalvelijamme tietävät, että asiakkaillamme on erilaisia elämäntilanteita, ja he kohtaavat kaikki yksilöllisesti ja hienotunteisesti. Jos sinulla on maksuvaikeuksia, älä häpeile. Jos läheisesi on kuollut, sinun ei tarvitse pyytää anteeksi kyyneleitä. Jos sinua suututtaa, saat kertoa tyytymättömyytesi. 

Asiakaspalvelijammekin ovat ihmisiä – kohtaathan meidät asiallisesti ja hyvässä hengessä. Lue lisää Lumme-kohtaamisten eettisistä periaatteista. 

Oletko ollut tyytyväinen asiakaspalveluumme? 

Osa asiakaspalveluumme yhteyttä ottaneista asiakkaista saa tyytyväisyyskyselyn. Jos kysely kilahtaa sinun puhelimeesi, toivomme, että vastaat siihen! Jokaisen mielipide on meille tärkeä, oli mielipiteesi sitten hymy- tai surunaama tai ihan vain olankohautus.

Terveisiä linjan toisesta päästä 

Tervehdys lukijoille! Olen Kirsi ja työskentelen Lumme Energian asiakaspalvelussa. Olen asiakkaille Lumme Energian kasvot ja ääni.

Yksi tärkeimmistä tehtävistäni on auttaa asiakasta valitsemaan itselle paras sähkösopimus ja miettimään tapoja, joilla energiaa voi säästää. Asiakaspalveluun voi siis ottaa yhteyttä, kun ei tiedä, minkälaista sopimusta on hankkimassa. Sähkösopimuksen valitsemisen lisäksi voin kertoa automatisoiduista energianhallintalaitteista, aurinkopaneeleista sekä sähköautojen latauspalveluista, ja ohjaan asiakkaan tarvittaessa asiantuntijan pakeille. Yhteistyöllä löydämme sopivimman ratkaisun. Asiakaspalvelussa työskentelevä Kirsi kuulokkeet päässään.

Käytännössä työni koostuu muun muassa sähkösopimusten solmimisista, sopimusten siirroista uusiin osoitteisiin ja laskutustietojen muutoksista. Tyypillisen työpäivän aikana selvitän asiakkaille laskujen sisältöjä, päivitän yhteystietoja ja toisinaan ohjaan asiakkaan verkkoyhtiön tai laskutuskumppanimme Ropon puheille. 

Asiakaspalvelu muuttuu yhä enemmän digitaalisten työkalujen ja automaation avulla. Chatbotit, tekoälypohjaiset ratkaisut ja itsepalveluportaalit tulevat yleistymään, mikä tehostaa asiakaspalvelua ja tarjoaa nopeampaa palvelua erityisesti yleisiin kysymyksiin. 

Silti osa asiakkaista tarvitsee ja haluaa palvelua oikealta ihmiseltä, ja meihin otetaan yhteyttä. Asiakkaalla ei välttämättä ole tietokonetta tai älypuhelinta käytössään. Tarvittaessa luomme asiakkaalle valmiiksi Oma Lumme-tunnukset ja opastamme sovelluksen käytössä. Vaikeaselkoiselta tuntuva asia on helpompi käydä läpi jutellen. 

Työni vaatii ongelmanratkaisukykyä ja empatiaa. Välitän aidosti asiakkaista ja työstäni ja toivon, että se myös välittyy asiakkaille ystävällisenä palveluna. En usko, että henkilökohtainen palvelu katoaa koskaan minnekään. 

 

Lumme Energia

Kirjoittaja

Lumme Energia tarjoaa hyvää energiaa – ihan joka tasolla ja halki poikki Suomen.