Tervetuloa Lumme Energian sähköisiin palveluihin

Luomalla Lummetunnuksen pääset kirjautumaan palveluihimme.

OmaLumme asiointipalvelu

Haluatko seurata kotisi energiankulutusta tai tarkistaa sopimus- ja laskutustietojasi? Se on meillä helppoa. Käytössäsi on kätevä 24/7 nettipalvelu, jossa voit asioida silloin kun sinulle parhaiten sopii.

Kirjaudu OmaLumme asiointipalveluun Lummetunnuksellasi.

Asiakasetuohjelma Lumme-tiimi

Ota hyöty irti asiakasetuohjelmamme tarjoamista alennuksista ja eduista. Kurkista Lumme-tiimin sivulle, josta löydät yhteistyökumppaneidemme tarjouksia ajankohtaisista tuotteista ja palveluista

Kirjaudu Lumme-tiimi asiakasetuohjelmaan Lummetunnuksellasi.

Luo Lummetunnus

Jos olet henkilöasiakas, tarvitset Lummetunnuksen luomiseksi mobiilivarmenteen tai verkkopankkitunnukset. Jos olet yritysasiakas, tarvitset yrityksen asiakasnumeron ja käyttöpaikkatunnuksen esimerkiksi laskulta. Jos et ole vielä asiakkaamme, voit tehdä uuden sähkösopimuksen tästä.

Vahva tunnistautuminen parantaa tietoturvaasi. Selaimena suosittelemme käyttämään Firefoxia tai Google Chromea. Lisätietoja Lummetunnuksesta alla Usein kysytyissä kysymyksissä.

Luo Lummetunnus

Olen unohtanut salasanani. 

Lummetunnuksella pääset kirjautumaan OmaLumme -asiointipalveluun ja asiakasetuohjelmaasi Lumme-tiimiin. 

Kyllä voit. Tilaa Lummetunnuksesi tästä, lähetämme tunnuksen sähköpostiisi 4 arkipäivän kuluessa. 

Tilaa Lummetunnus tästä

Voit hoitaa toisen henkilön asioita, kun olemme saaneet siitä valtakirjan. Voit käyttää valmista valtakirjapohjaa. Lähetä se meille sähköpostitse osoitteeseen sahkonmyynti@lumme-energia.fi

Tilaa valtakirja tästä

Mikäli sinulla on kuolinpesän asiakkuuteen liittyvää kysyttävää otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, numerossa 0800 90110 (palvelemme 24/7). 

Vanhan Helmi-palvelun käyttö on Lumme Energialla päättynyt  30.4. 2021. Palvelu ei ole enää käytettävissä ja Helmi-palvelun tunnukset eivät toimi uudessa OmaLumme palvelussa. 

Lumme Energian sähkönmyyntiasiakkaana voit luoda itsellesi Lummetunnuksen, jonka kautta voit käyttää erilaisia sähköisiä palveluita kuten Oma Lumme asiointipalvelua tai asiakasetuohjelma Lumme-tiimiä. 

Lummetunnuksen voi luoda jokainen, mutta sopimustiedot näkyvät vain sopimusasiakkaalla.

Asiakas voi olla sähkösopimuksessa joko sopimusasiakas tai sopimuskumppani. Useamman osapuolen tehdessä sopimuksen, yksi henkilö on sopimusasiakas ja muut sopimuksessa sopimuskumppaneita. 

Sopimuskumppani voi pyytää sopimusasiakkaalta asiakasnumeron ja PIN-koodin. Näiden tietojen avulla voit linkittää toisen asiakkuuden oman asiakkuutesi alle. 

Vahvalla tunnistautumisella (mobiilivarmenne tai verkkopankkitunnistautuminen) varmistetaan, etteivät sinun tietosi joudu vääriin käsiin. Meille on tärkeää, että asiakkaidemme tiedot säilyvät turvassa ja palvelun käyttö on luotettavaa.

Voit käyttää palvelua, kun tilaat oman  Lummetunnuksesi alla olevasta painikkeesta avautuvalla lomakkeella. Lähetämme tunnuksen sähköpostiisi 4 arkipäivän kuluessa. 

Tilaa Lummetunnus tästä

Onhan sinulla voimassa oleva sähkösopimus kanssamme?

Jos sinulla ei ole suomalaista henkilötunnusta tai verkkopankkitunnuksia käytettävissä voit tilata Lummetunnuksen asiakaspalvelustamme.

Tilaa Lummetunnus tästä

Suosittelemme käyttämään selaimena Firefoxia tai Google Chromea.

Ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos mahdollista, lähetä meille sähköpostilla kuvakaappaus ongelmasta, sillä se helpottaa asian tutkimista. Sähköpostiosoitteemme on asiakaspalvelu@lumme-energia.fi.

Lummetunnuksessa olevaa sähköpostiosoitetta ei voi vaihtaa, mutta voit luoda uuden Lummetunnuksen toiselle sähköpostiosoitteelle. 

Palvelussa näet kaikki meiltä saamasi sähkölaskut, sähkösopimuksesi sekä voit seurata reaaliaikaista energiankulutustasi. OmaLumme asiointipalvelu on käytössäsi 24/7. 

OmaLumme asiointipalveluun kirjaudut Lummetunnuksellasi.

Kyllä voit. Lummetunnuksella voit kirjautua OmaLumme palveluun. 

Mikäli sinulla on asiakkuuteen liittyvää kysyttävää otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, numerossa 0800 90110 (palvelemme 24/7).

Uudessa OmaLumme -palvelussa ei ole  vanhoja laskuja järjestelmävaihdoksen vuoksi. Laskutuskumppanimme tarjoaa käyttöösi ROPO 24-onlinepalvelun, josta pääset näkemään kaikki Lumme Energian lähettämät laskut. Palvelu löytyy osoitteesta https://ropo-online.fi/ . Palveluun voit kirjautua joko verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Jos sinulla ei ole käytössä verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta, niin voit olla suoraan yhteydessä Ropo Capitalin asiakaspalveluun puhelimitse 09 2315 0462 (arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15) tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen energia@ropocapital.fi.

Kyllä voit saada. Ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse 0800 90110 (24/7) tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@lumme-energia.fi. Ulkomailta soitettaessa asiakaspalvelumme numero on +358 102 1041 (arkisin klo 8-16).

 Jos sopimuksesi on useamman henkilön nimissä, niin sopimustiedot näkyvät vain sopimusasiakkaalle. Tämän vuoksi  sopimuskumppanin OmaLumme palvelussa ei näy sopimustietoja. 

Voit lisätä sopimusasiakkaan tiedot omaan asiakkuuteesi. Sinun tulee pyytää sopimusasiakkaalta hänen asiakasnumeronsa ja PIN-koodi. 

Lumme-tiimi on Lumme Energian asiakasetuohjelma, jossa voit lunastaa itsellesi etuja ja alennuksia yhteistyökumppaneidemme tuotteisiin ja palveluihin. Jos Lumme-tiimi ei ole vielä tuttu juttu sinulle, niin käy kurkkaamassa sitä osoitteessa tiimi.lumme-energia.fi.

Lumme-tiimiin kirjaudut Lummetunnuksillasi.

Kyllä voit. Tarvitset Lummetunnuksen luomiseksi yrityksesi asiakasnumeron ja yhden käyttöpaikkatunnuksen esimerkiksi sähkölaskulta tai sopimusvahvistukselta. Klikkaa ensin Luo Lummetunnus ja seuraavaksi Sähköiset palvelut -ikkunassa kohtaa Eikö sinulla ole Lummetunnusta? Tämän jälkeen valitse  "Yritysasiakas luo Lummetunnus tästä".

Mikäli sinulla on asiakkuuteen liittyvää kysyttävää otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, numerossa 0800 90110 (palvelemme 24/7).

Voit hoitaa kuolinpesän sähkösopimus- ja laskuasioita, kun olemme saaneet siitä valtakirjan. Voit käyttää valmista valtakirjaa. Lähetä se meille sähköpostitse osoitteeseen sahkonmyynti@lumme-energia.fi tai kirjepostina osoitteeseen: Lumme Energia, Asiakaspalvelu, Prikaatinkatu 3 A, PL 40, 50101 Mikkeli

Tilaa valtakirja tästä

 

Mikäli sinulla on kuolinpesän asiakkuuteen liittyvää kysyttävää otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, numerossa 0800 90110 (palvelemme 24/7).