Tervetuloa sähköostoksille. Meille Lumme Energiassa pääasia on se, että sinä saat sellaisen sähkösopimuksen kuin haluat.
Se on kotimainen, uusiutuvan energian sähkösopimus, jonka saat kiinteään kuukausihintaan.
Opiskelijana rahat voivat välillä olla tiukilla. Opiskelijan sähkösopimus on edullinen ja kiinteä kuukausihinta auttaa sinua rahankäytön ennakoinnissa. Näin sinulla jää rahaa muuhunkin. Valitse opiskelijasähköpaketiksi yksiöön tai kaksioon sopiva Paketti Lumme XS -sähkösopimus. Se sisältää 1500 kWh sähköä vuodessa, joka riittää yksiön tai pienen kaksion normaalikäyttöön sinkkutalouksissa, kun lämmitys ei tapahdu sähköllä.
Mikäli on ennustettavissa, että sähkönkäyttösi ylittää sopimukseen kuuluvan vuosikäyttörajan, asiakaspalvelu ottaa sinuun yhteyttä sopimukseesi kuuluvan paketin korottamiseksi. Kuukausihinta muuttuu tällöin uuden paketin mukaiseksi.
Jos muutat pois ja sinulla on määräaikainen takuuhintainen sopimus voimassa, se päättyy ilmoittamaasi poismuuttopäivään. Voit myös ottaa Lumme Energian mukaan uuteen kotiisi! Tee sopimus nettisivuillamme tai pirauta puhelinpalveluumme.
Opiskelijasähkö on 100% uusiutuvaa, alkuperätodennettua vesivoimaa, sen tuotannossa ei aiheudu päästöjä ilmaan, veteen tai maaperään.
Ympäristön hyvinvointi on meille tärkeää! Osallistumme moniin ympäristön monimuotoisuutta ja hyvinvointia tukeviin hankkeisiin, kuten Elinvoimainen järvilohi -hankeeseen. Sen tavoitteena on säilyttää järvilohi ja lisätä lajin monimuotoisuutta. Lumme Energia on projektissa mukana suurimpana yrityspuolen rahoittajana.
Kun valitset opiskelijan sähkösopimuksen, kasvaa bonussaldosi arjessa kuin itsestään. Koska käytämme sähköä joka hetki, kannattaa bonukseen oikeuttava kortin jäsennumeron ilmoittaa meille.
Lumme Energian asiakkaana kuulut myös Lumme-tiimi -etuohjelmaan, josta löydät monia rahanarvoisia etuja.
Pistetään sähkö pakettiin! Sopiiko M vai riittääkö pienempi?
Sopimus on 12 kk määräaikainen.
max 1500 kWh
1500 - 3000 kWh
3000 - 6000 kWh
6000 - 10000 kWh
Lisätietoa Bonuksesta ja asiakasomistajuudesta: s-kanava.fi
Oletko muuttamassa opiskelijakämppään? Oletko kiinnostunut sähkön vastuullisuudesta? Tai muuten miettimässä sähkösopimuksen ottamista tai kilpailuttamista?
Sähköasiat eivät ole ihmisen elämässä suinkaan niitä jatkuvassa pohdinnassa olevia asioita. Mutta silloin kun sähköjuttuja pitää hoitaa, on hyvä kun perusasiat löytyvät helposti netistä. Siksi me Lumme Energiassa olemme helpottaneet elämääsi ja listanneet usein esiin tulevia kysymyksiä sähköön ja sähkösopimuksiin liittyen. Toivottavasti löydät apua alla olevasta kysymys-vastauslistasta
Laskutusrytmi ja laskun eräpäivä+-
Saat sähkölaskun yhden tai kahden kuukauden välein. Laskutusrytmi määräytyy käyttöpaikkasi vuosittaisen kulutuksen mukaan.
Vuosikulutus / Laskujen lukumäärä
alle 12 000 kWh / 6 laskua vuodessa
yli 12 000 kWh / 12 laskua vuodessa
Lasku on aina mahdollista saada joka kuukausi. Huomioithan, että joissakin sopimuksissa, kuten esimerkiksi Tunti Lumme-sopimuksessa, edellytetään kuukausilaskutusta.
Sähkölaskusi eräpäivä on 14 pv laskun päiväyksestä. Eräpäivä on aina samaan aikaan kuukaudesta laskutusrytmisi mukaan yhden tai kahden kuukauden välein.
Voinko saada sähköisen laskun?+-
Voit halutessasi vastaanottaa laskun suoraan omaan verkkopankkiisi e-laskuna. Saadaksesi sähkölaskut jatkossa e-laskuna, sinun tulee solmia e-laskuvaltuutus omassa verkkopankissasi. Sopimusta tehdessäsi tarvitset tunnistetiedoksi viimeisimmän laskusi viitenumeron.
Huomioithan, että ennen e-laskuvaltuutuksen tekemistä lähetetyt laskut tulee maksaa tilisiirtona. Voit sopia verkkopankissasi, veloitetaanko lasku automaattisesti vai vasta hyväksymisen jälkeen. Tarvittaessa voit kysyä lisäohjeita omasta pankistasi.
Voinko muuttaa laskun eräpäivän?+-
Jos tarvitset apuja laskun maksamiseen liittyen tai sinun on tarve sopia esimerkiksi sopia maksusuunnitelmasta, Ropo Capitalin asiakaspalvelu palvelee sinua
Puhelimitse: 09 2315 0462, arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15
Sähköpostitse: energia@ropocapital.fi
Mistä kaikesta Bonus kertyy?+-
Bonus kertyy Eko Lumme Vesi ja Paketti Lumme sähkönmyyntisopimuksista. Saat Bonusta sähkönmyyntisopimuksen osalta sekä käytetystä sähköstä että kuukausimaksusta. Bonus kertyy maksetun sähkölaskun arvonlisäverollisesta hinnasta.
Kuinka Bonus kertyy sähköstä?+-
Bonuksen kerryttäminen edellyttää, että sinulla on voimassaoleva Eko Lumme Vesi tai Paketti Lumme -sähkönmyyntisopimus ja olet ilmoittanut meille osuuskaupan jäsennumerosi. Numeron löydät omalla nimelläsi varustetusta S-Etukortista. Sähkösopimuksen ja jäsennumeron on oltava saman henkilön nimissä. Bonukset kertyvät sähkön myynnin osuudesta.
Bonuksen kertymisestä löydät lisätietoa S-kanavasta.
Miksi en ole saanut Bonusta, vaikka olen ilmoittanut S-Etukortista löytyvän osuuskaupan jäsennumeroni?+-
Bonuksen kerryttäminen edellyttää, että sinulla on Eko Lumme Vesi- tai Paketti Lumme -sähkönmyyntisopimus ja että S-Etukortista löytyvä osuuskaupan jäsennumero on ilmoitettu oikein. Eko Lumme Vesi- tai Paketti Lumme -sopimuksen ja ilmoitetun jäsennumeron on oltava saman henkilön nimissä.
Sähkölaskun Bonusta kerryttävä summa kirjataan maksukuukauden bonusostoksi. Huomioithan, että kuukauden 25. päivään mennessä maksetut sähkölaskut ehtivät kuluvan kuukauden bonusostoksi. Tämän jälkeen maksetut laskut siirtyvät pääsääntöisesti seuraavan kuukauden bonuskertymään.
Bonusosto näkyy S-mobiilissa ja Omalla S-kanavalla vasta aivan kuukauden viimeisten päivien aikana. Sähkömaksuista kertyvä Bonus maksetaan S-ryhmän asiakasomistajatalouden pääjäsenelle.
Määräaikainen vai toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus?+-
Määräaikainen sähkösopimus helpottaa kulujen ennakoitavuutta. Maksamasi sähkön hinta on koko sopimuskauden sama. Olemme sinuun yhteydessä hyvissä ajoin ennen määräaikaisen sopimuksen päättymistä. Jos muutat pois ja sinulla on määräaikainen takuuhintainen sopimus voimassa, se päättyy ilmoittamaasi poismuuttopäivään. Voit myös ottaa voimassa olevan sopimuksesi mukaan uuteen kotiisi!
Toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus on voimassa toistaiseksi. Seuraamme energiamarkkinoiden kehitystä tarkistaen sopimuksen puolestasi 2-4 kertaa vuodessa
Miten teen sähkösopimuksen?+-
Sähkösopimuksen voit tehdä täyttämällä valitsemasi sähkösopimuksen yhteydessä olevan lomakkeen tai soittamalla asiakaspalveluumme, puh. 0800 90110 (palvelemme 24/7).
Prikaatinkatu 3 A, PL 40,
50101 Mikkeli
Y-tunnus 2839885-8
puh. 0800 90110
palvelemme 24/7
Olemme aina apunasi, kun haluat löytää tarpeisiisi parhaiten sopivinta sähköä. Ollaan kuulolla!