Asiakaskokemus syntyy teoista ja ihmisistä


Asiakaskokemus ei synny yksittäisestä hetkestä, vaan rakentuu jokaisesta sanasta, teosta ja tunteesta, jotka koet asioidessasi kanssamme. Se kertoo siitä, miten hyvin onnistumme kuuntelemisessa, ymmärtämisessä ja luottamuksen rakentamisessa. Kun sinä koet, että olet tullut aidosti kuulluksi, syntyy pohja pitkäaikaiselle ja kestävälle asiakassuhteelle.Meille erinomainen asiakaskokemus on kaiken toimintamme perusta. Se ei ole vain kaunis sana strategiassa, vaan näkyy arjen päätöksissä ja siinä, miten kohtaamme sinut eri kanavissa digitaalisesti, kasvotusten tai puhelimitse. Jokainen kohtaaminen on meille mahdollisuus osoittaa, että olet meille tärkeä. Haluamme, että asiointi kanssamme on sujuvaa, selkeää ja ennen kaikkea inhimillistä.
Kuuntelemme, opimme ja kehitämme
Kuuntelemme asiakkaitamme aktiivisesti ja haluamme, että jokaisen ääni kuuluu. Saamme työtämme ohjaaviin asiakastyytyväisyyskyselyihin ilahduttavan paljon vastauksia, ja jokainen palaute on meille arvokas. Meitä on kiitetty erityisesti nopeasta ja ystävällisestä palvelusta: 89 %* asiakkaistamme saa asiansa hoidettua yhdellä kertaa, ja 95 %* kokee palveluun pääsyn helpoksi.
Pyrimme olemaan askeleen edellä. Etsimme ratkaisuja ennakoivasti ja kuuntelemme hiljaisia signaaleja, niitä pieniä vihjeitä, jotka kertovat, mitä et ehkä osaa sanoa suoraan, mutta mitä mahdollisesti tarvitset. Tekoäly on tässä meille hyvä apuri. Se tunnistaa tuhansien kontaktien joukosta toistuvia teemoja ja auttaa meitä löytämään kehityskohteita, joita emme muuten ehkä huomaisi. Teknologia ei kuitenkaan koskaan korvaa ihmistä, se tukee ja vahvistaa asiantuntijoidemme työtä.
"Asiakaspalautteissa korostuu toistuvasti asiakaspalvelumme korkea laatu. Asiakkaamme kuvaavat asiakasneuvojia sanoilla ystävällinen, kohtelias ja asiantunteva. He nostavat esiin, myös sen kuinka sujuvasti ja selkeästi asiat hoituvat. Nämä palautteet kertovat meille, että kuinka ammattitaitoinen ja ihmisläheinen asiakaspalvelu meillä onkaan”, kertoo asiakaskokemuspäällikkö Mirka Juujärvi.
”Palvelu oli nopeaa, asiantuntevaa ja ystävällistä niin kuin pitääkin. Suosittelen” Lumme Energian asiakas, 3.9.2025 |
”Pääsin heti asiakaspalvelijalle. Hän oli erittäin ystävällinen ja asiansa tunteva nuori herra. Sopimus on myös varsin kohtuullinen” Lumme Energian asiakas, 9.9.2025 |
”Ystävällinen ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu” Lumme Energian asiakas, 22.9.2025 |
”Osaava ja ystävällistä palvelua. Kiitos!” Lumme Energian asiakas 25.6.2025 |
Asiakaspalvelumme on avain siihen, että erinomainen asiakaskokemus toteutuu käytännössä. Meillä asiakaspalvelu ei ole vain ongelmien ratkaisua se on aktiivista kuuntelua, ennakoivaa tukea ja aitoa halua auttaa. Olipa kyseessä yksittäinen kysymys tai laajempi tarve, asiantunteva ja ystävällinen asiakaspalvelumme varmistaa, että saat asiasi ratkaistua nopeasti ja selkeästi.
”Meillä työskentelee huipputyyppejä, jotka tekevät asiakaspalvelusta enemmän kuin vain asioiden hoitamista, he tekevät siitä kohtaamisen, joka jää mieleen. Kun he saavat tuekseen sujuvan yhteistyön eri tiimien kanssa, toimivat työkalut ja jatkuvaa valmennusta, syntyy palvelua, joka aidosti ylittää odotukset," toteaa palvelu- ja kehityspäällikkö Päivi Kousa.
Kiitos asiakasneuvojillemme
Erinomainen asiakaskokemus on meille strateginen valinta ja osa vastuullisuusohjelmaamme. Haluamme rakentaa luottamusta, joka kestää aikaa ja se syntyy vain teoilla. Yksi tärkeimmistä asiakaskokemuksen mittareista on suositteluhalukkuus (NPS), jonka arvo voi olla -100 ja +100 väliltä, yli 50 arvo on erinomainen. Asiakkaamme ovat antaneet meille arvoksi 64*, se kertoo vahvasta luottamuksesta ja siitä, että asiakkaamme haluavat suositella meitä.
Isoin kiitos kuuluu asiakasneuvojillemme, jotka tekevät tämän kaiken mahdolliseksi. He ovat asiakaskokemuksen etulinjassa kuuntelemassa, ratkaisemassa ja tukemassa. Usein he toimivat ensimmäisenä kontaktina asiakkaan kanssa, ja heidän työnsä vaikutus asiakaskokemukseen on suuri.
”Haluan kiittää jokaista asiakasneuvojaamme siitä, että he tekevät erinomaista työtä – usein kiireen keskellä ja silti hymy äänessä. Teette arvokasta ja vastuullista työtä asiakaskokemuksen eteen”, toteaa Päivi Kousa.
Annathan meille palautetta. Haluamme kuunnella, oppia ja uudistaa yhdessä sinun kanssasi, sinun arkeasi helpottaen.
Aina sinun ei kuitenkaan tarvitse olla yhteydessä asiakaspalveluun – halutessasi voit hoitaa sähköasioitasi helposti myös OmaLumme-palvelussa. Se tarjoaa helpon tavan seurata sähkön pörssihintaa, hallinnoida sopimuksia ja tarkistaa laskutustiedot suoraan älypuhelimesta. Sovellus on saanut kiitosta asiakkailtamme erityisesti selkeydestään ja toimivuudestaan** |
*Asiakastyytyväisyyskyselyt 9/2025
** 4,1/5 tähteä App Store, 4,2/5 Google Play 9/2025