Osalta Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiön HOASin asukkaista katkesivat sähköt sähkönmyyjän vaihtumisen yhteydessä. HOASin kohteet siirtyivät 1.6. alkaen Lumme Energian myyntiin, mutta inhimillisen erehdyksen vuoksi tieto siitä välittyi aiemman sähkönmyyjän ja verkkoyhtiön kesken virheellisesti. Osa asunnoista jäi sopimuksettomaan tilaan, ja verkkoyhtiön normaalien, automaattisten prosessien vuoksi sähköt kytkeytyivät pois päältä 1.6.
Lumme Energia sai tiedon katkoksesta 2.6. aamulla ja kello 20 mennessä tarvittavat toimenpiteet sähköjen palauttamiseksi saatiin valmiiksi. Osalle asiakkaista sähköt saatiin palautettua 2.6. ja tänään 3.6. sähköt on kytketty liki kaikille asiakkaille. Sähköttä ovat tällä hetkellä enää ne asiakkaat, joita ei ole tavoitettu ja/tai joita on pyydetty ottamaan yhteyttä omaan verkkoyhtiöön. Henkilökohtainen yhteydenotto on välttämätöntä turvallisen kytkennän varmistamiseksi.
”Olemme erittäin pahoillamme tilanteesta ja siitä, että se on vaikeuttanut niin monen arkea. Suhtaudumme tapahtuneeseen erittäin vakavasti ja tulemme käymään sen eri vaiheet hyvin tarkasti läpi varmistaaksemme, ettei vastaavaa jatkossa pääsisi tapahtumaan. Se, mitä nyt tapahtui, on harvinaista, ja normaalitilanteessa nämä vaihtotilanteet sujuvat ongelmitta”, kertoo Lumme Energian toimitusjohtaja Markus Tykkyläinen.