
Tilaa Pörssisähkö yritykselle
Sopimukseen sisältyy hinnankiinnitysmahdollisuus!
-
Pörssisähkön hinta – aina kilpailukykyinen
Pörssisähköllä sähkösi hinta määräytyy sähkömarkkinoilla. Nyt saat lisäksi ensimmäiset 6 kuukautta ilman kk-maksuja.
-
Hinnankiinnityksillä suojaa korkean kulutuksen jaksoille
Päätä itse, milloin yrityksesi on pörssisähköllä ja milloin kiinnitetyllä hinnalla! Hinnankiinnityksiä voi tehdä kvartaaliksi kerrallaan, vaikka talven kalleimmille kuukausille.
-
OmaLumme-sovellus optimoinnin apuna
Suositun OmaLumme-sovelluksen avulla seuraat pörssisähkön hintaa ja käyttöpaikkojen kulutusta, tilaat hintahälytykset puhelimeesi, teet hinnankiinnityksiä sekä paljon muuta.
Pörssisähköläistemme luottosovellus OmaLumme
- Seurata kulutustietoja ja pörssisähkön hintaa
- Oppia sähkönkulutuksesta älyominaisuuksien avulla
Miksi valita Lumme Energian pörssisähkösopimus yritykselle?
Optimoi kulutustasi edullisille tunneille ja vaikuta yrityksesi sähkölaskun loppusummaan.
Pörssisähkösopimuksemme sisältävät aina mahdollisuuden tehdä hinnankiinnityksiä, joilla voit turvata pörssisähkön hintatason haluamillesi ajanjaksoille.
Näitä hintoja voisit kiinnittää tällä hetkellä
Hinnat sisältävät tällä hetkellä voimassa olevan arvolisäveron . Hintoihin lisätään pörssisähkön marginaali ja kulutusvaikutus (n. +/- 0-3 snt/kWh)
Usein kysytyt kysymykset Pörssisähköstä
Mistä voin seurata pörssisähkön hintaa?
Lumme Energian asiakkaana voit seurata sähkön hintoja OmaLumme-sovelluksen kautta.
OmaLumme-sovelluksesta näet oman tuntikohtaisen kulutuksesi lisäksi myös tämän ja seuraavan päivän tuntikohtaiset hinnat. Seuraavan päivän spot-tuntihinnat ilmoitetaan edellisenä päivänä noin kello 14.15 aikaan.
Halutessasi seurata sähkön hintoja myös pörssisähkön hinta -sivuiltamme.
Kenelle pörssisähkö sopii?
Pörssisähkö sopii kaikille alle 500MWh kuluttaville yrityksille. Pörssisähköstä saa suurimman hyödyn yritykset, joissa on mahdollisuus ajoittaa sähkönkulutusta edullisimmille tunneille.
Milloin pörssisähkö on halvinta?
Pörssisähkön hinnan vaihtelua säätelevät muun muassa teollisuus ja sääolosuhteet. Pörssisähkön spot-hinta on yleensä korkeampi päivällä, kun sähkönkulutus on täydessä vauhdissa, ja alhaisin öisin, jolloin sähkön kulutus on vähäisempää.
Sääolosuhteet säätelevät spot-hintaa merkittävästi. Yleensä hinta on edullisempi lämpimällä ja sateisella kelillä, ja korkeampi kylmällä säällä.
Kannattaako pörssisähkösopimukseen vaihtaminen?
Määräaikaisen sopimuksen vaihtaminen pörssisähkösopimukseen voi olla kannattavaa, mikäli haluat vaikuttaa sähkölaskuun ajoittamalla sähkönkulutusta.
Huolimatta pörssisähkön hintatasojen vaihteluista, pörssisähkö voi usein olla paras vaihtoehto niille, jotka seuraavat tiiviisti sähkön hintoja ja kykenevät vaikuttamaan omaan kulutukseensa.
Mikäli arvostat hintavaihteluiden sijaan ennustettavampaa ja vakaampaa hintaa, suosittelemme Lumme Energian vuosisähkö-sopimuksia.
Sisältyykö sopimuksen hintaan arvonlisävero?
Yrityssopimusten hinnat ilmoitetaan ilman arvonlisäveroa.
Mitä hintakiinnitys-ominaisuus maksaa?
Ei mitään! Pörssisähkön hintakiinnitys -ominaisuus sisältyy pörssisähkösopimuksiimme – ilman lisäkustannuksia.
Voinko kiinnittää hinnan kesken kvartaalin?
Hintakiinnityksiä voi tehdä täysille kvartaaleille (vuosineljännes) tai kuluvan kvartaalin jäljellä oleville kuukausille.
Hintakiinnityksiä voit tehdä ennen kunkin kvartaalin alkua.
Pörssisähkö Hintaturvan kvartaalit ovat 1.1.–31.3., 1.4.–30.6., 1.7.–30.9. ja 1.10.–31.12.
Mitä on käyttöpaikkakohtainen kulutusvaikutus?
Käyttöpaikkakohtaisesta kulutusvaikutuksesta voit lukea lisää täältä.
Milloin saan laskun ja mikä on laskun eräpäivä?
Saat sähkölaskun yhden tai kahden kuukauden välein. Laskutusrytmi määräytyy käyttöpaikkasi vuosittaisen kulutuksen mukaan.
Vuosikulutus / Laskujen lukumäärä
alle 12 000 kWh / 6 laskua vuodessa
yli 12 000 kWh / 12 laskua vuodessa
Lasku on aina mahdollista saada joka kuukausi. Huomioithan, että joissakin sopimuksissa, kuten esimerkiksi Tunti Lumme-sopimuksessa, edellytetään kuukausilaskutusta.
Sähkölaskusi eräpäivä on 14 pv laskun päiväyksestä. Eräpäivä on aina samaan aikaan kuukaudesta laskutusrytmisi mukaan yhden tai kahden kuukauden välein.
Saanko laskun sähköpostiini?
Jos haluat laskun sähköpostiisi, ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse 029 1800 056 (pvm/mpm) tai laittamalla meille viesti. Ulkomailta soitettaessa asiakaspalvelumme numero on +358 102 1041 (arkisin klo 8-16).
Voinko neuvotella maksuaikaa laskulleni?
Jos tarvitset apuja laskun maksamiseen liittyen tai sinun on tarve sopia esimerkiksi sopia maksusuunnitelmasta, Ropo Capitalin asiakaspalvelu palvelee sinua
Puhelimitse: 09 2315 0462, arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15
Sähköpostitse: energia@ropocapital.fi