+1,3 milj
2017
17€/MWh
73,8
Salkunhoito- ja markkina-informaatiopalvelu
Salkunhoito palveluna
Sähkönhankinta on yhä monimutkaisempaa ja tärkeämpää, joten se kannattaa tehdä ammattimaisesti.
Salkunhoitopalvelua hyödyntämällä kuluja voidaan budjetoida tarkemmin kuin spot-hintaan perustuvalla mallilla.
Näin kustannuksille saa ennustettavuutta pitkällekin tulevaisuuteen. Riskienhallinta helpottuu ja suojaudut SPOT-hinnan vaihteluita vastaan.
Tarjoamme suurille yritysasiakkaille myös Energiajohtaja -portaalin energiahallinan tueksi.
Palvelutasot
Self-service
-
Sähkömarkkinan seuranta jää asiakkaan vastuulle ja hintakiinnitykset tehdään toimeksiantoina
-
Oma asiakasvastaava
-
Sisältää kuukausittaisen sähkömarkkinakatsauksen
Easy
-
Oma asiakasvastaava
-
Asiantuntijoidemme osaaminen käytettävissä
-
Yrityksellesi räätälöity hintasuojausstrategia
-
Sisältää kuukausittaisen sähkömarkkinakatsauksen
-
Asiantuntija tekee hintakiinnitykset markkinan mukaan
Premium
Sisältää kaiken saman kuin Easy taso ja sen lisäksi:
-
Kvartaalittaiset tilannepalaverit
-
Hintakiinnitykset voidaan tehdä myös toimeksiantona
Dataa salkunhoidon onnistumisesta
Asiantuntijoidemme toteuttama salkunhoito on vuosien 2016-2026 välillä tuottanut säästöjä keskimäärin 17€/MWh. Esimerkiksi 1000 MWh kuluttava yritys on tehnyt vuositasolla säästöjä keskimääräisesti 17 000€.
Markkinainformaatio
Saat pääsyn asiantuntijoidemme ajankohtaiseen tietoon sähkömarkkinoilta. Markkinainformaatiopalvelu sisältää:
- Asiantuntijoidemme koostaman kuukausikatsauksen sähkömarkkinoista
- Easy ja Premium tasoilla asiantuntijoidemme osaaminen on käytössäsi.
Usein kysyttyä yritysten sähkösopimuksista
- Sopimukset
- Laskutus
Mistä voin seurata pörssisähkön hintaa?
Sähkösopimuksen teet helpoiten nettisivuillamme tilaussivuillamme.
Tarvitset vain yrityksesi tiedot, henkilötietosi ja osoitteen, johon haluat tehdä sopimuksen. Sopimuksen tekeminen onnistuu lähes mihin tahansa osoitteeseen Suomessa.
Sopimusvaihtoehtoja on useita, määräaikaisia ja toistaiseksi voimassa olevia ja hintaerot ovat niissä yleensä pieniä.
Voit huoletta valita itsellesi mieluisan sähkösopimuksen. Mikäli meillä tulee kysyttävää sopimuksestasi, olemme sinuun yhteydessä. Myös nettisivujemme Chat-asiakaspalvelijat auttavat mielellään sopivan sopimustyypin valinnassa.
Jos sopimuksen tekeminen netissä tuntuu hankalalta tai jokin askarruttaa, voit tehdä sähkösopimuksen myös soittamalla asiakaspalveluumme 029 1800 056 (24/7).
Yritykseni kuluttaa yli 500 mWh/vuosi - minkä sopimuksen valitsen?
Kun yrityksen toiminta on laaja-alaista ja energiaa kuluu paljon, yrityksen sähkösopimuksella on todellakin väliä. Ota siis yhteyttä suoraan asiantuntijoihimme. He auttavat sinua kartoittamaan yrityksen toimintaa parhaiten tukevan sähkösopimuksen. Räätälöity sähkösopimus yritykselle tuo parhaat hyödyt.
Voit olla arkisin klo 8-18 yhteydessä myös asiakaspalveluumme 010 207 4830 tai sähköpostitse: yritysmyynti@lumme-energia.fi
Täytä yhteydenottolomake, niin asiantuntijamme ottavat sinuun yhteyttä
Milloin saan laskun ja mikä on laskun eräpäivä
Saat sähkölaskun yhden tai kahden kuukauden välein. Laskutusrytmi määräytyy käyttöpaikkasi vuosittaisen kulutuksen mukaan.
Vuosikulutus / Laskujen lukumäärä
alle 12 000 kWh / 6 laskua vuodessa
yli 12 000 kWh / 12 laskua vuodessa
Lasku on aina mahdollista saada joka kuukausi. Huomioithan, että joissakin sopimuksissa, kuten esimerkiksi Tunti Lumme-sopimuksessa, edellytetään kuukausilaskutusta.
Sähkölaskusi eräpäivä on 14 pv laskun päiväyksestä. Eräpäivä on aina samaan aikaan kuukaudesta laskutusrytmisi mukaan yhden tai kahden kuukauden välein.
Milloin saan laskun ja mikä on laskun eräpäivä
Saat sähkölaskun yhden tai kahden kuukauden välein. Laskutusrytmi määräytyy käyttöpaikkasi vuosittaisen kulutuksen mukaan.
Vuosikulutus / Laskujen lukumäärä
alle 12 000 kWh / 6 laskua vuodessa
yli 12 000 kWh / 12 laskua vuodessa
Lasku on aina mahdollista saada joka kuukausi. Huomioithan, että joissakin sopimuksissa, kuten esimerkiksi Tunti Lumme-sopimuksessa, edellytetään kuukausilaskutusta.
Sähkölaskusi eräpäivä on 14 pv laskun päiväyksestä. Eräpäivä on aina samaan aikaan kuukaudesta laskutusrytmisi mukaan yhden tai kahden kuukauden välein.
Saanko laskun sähköpostiini?
Jos haluat laskun sähköpostiisi, ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse 029 1800 056 (pvm/mpm) tai laittamalla meille viesti. Ulkomailta soitettaessa asiakaspalvelumme numero on +358 102 1041 (arkisin klo 8-16).
Voinko neuvotella maksuaikaa laskulleni?
Jos tarvitset apuja laskun maksamiseen liittyen tai sinun on tarve sopia esimerkiksi sopia maksusuunnitelmasta, Ropo Capitalin asiakaspalvelu palvelee sinua
Puhelimitse: 09 2315 0462, arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15
Sähköpostitse: energia@ropocapital.fi