Usein kysytyt kysymykset

Bonusasiakkaan palvelu pelaa

Miten Bonukseni kertyy? Missä osuuskaupan jäsennumero ilmoitetaan? Jos Bonusta kerryttävät sopimukset mietityttävät, täältä löydät usein kysytyt kysymykset.

Jos Eko Lumme Vesi - tai Paketti Lumme -sähkösopimukset askarruttavat mieltäsi, täältä löydät yleisimmät kysymykset. Voit ottaa meihin yhteyttä myös asiakaspalvelumme tai chatin kautta. Asiakaspalvelumme puh. 0800 90110 arkisin klo 8-18 ja chat 9-22.

 

Oletko muuttamassa?

Eko Lumme Vesi- ja Paketti Lumme -sähkösopimukset voi tehdä kaikkialle Suomeen. Ota meihin yhteyttä, niin muutamme sähkösopimuksen uuteen osoitteeseen. 

Kysyttävää laskutuksesta?

Alla löydät vastauksia myös laskutuskysymyksiin. Laskultasi näet Bonukseen oikeuttavat maksut ja tiedoissamme olevan henkilökohtaisen osuuskaupan jäsennumerosi. Laskut ja sopimukset löydät myös sähköisestä Helmi -asiointipalvelusta. Voit hoitaa sähköasioitasi ympäri vuorokauden, silloin kun sinulle parhaiten sopii.

Kiinnostaako kotisi kulutustiedot?

Sähköisessä Helmi-asiointipalvelussamme pääset seuraamaan energiankulutustasi. Voit tarkastella kulutustietoja niin päivä-, viikko-, kuukausi- tai jopa vuositasollakin.

 

Sähköstä Bonusta

 

Kuinka Bonus kertyy sähköstä?

Bonuksen kerryttäminen edellyttää, että sinulla on voimassaoleva Eko Lumme Vesi tai Paketti Lumme -sopimus ja olet ilmoittanut meille osuuskaupan jäsennumerosi. Numeron löydät omalla nimelläsi varustetusta S-Etukortista. Sähkösopimuksen ja jäsennumeron on oltava saman henkilön nimissä. Bonukset kertyvät sähkön myynnin osuudesta.

Bonuksen kertymisestä löydät lisätietoa S-kanavasta

 

Mistä kaikesta Bonus kertyy?

Bonukset kertyvät maksetusta arvonlisäverollisesta sähkön myynnin osuudesta. Bonus kertyy käytetystä sähköstä ja perusmaksuista.

 

Saanko Bonusta kaikkien osuuskauppojen S-Etukortilla?

Kyllä saat. Bonusta voi kerryttää kaikkien osuuskauppojen asiakasomistajat ja asiakasomistajatalouteen kuuluvat henkilöt, jotka ovat tehneet Lumme Energian kanssa Eko Lumme Vesi tai Paketti Lumme -sopimuksen.

 

Miten voin ilmoittaa jäsennumeroni?

Henkilökohtaisen osuuskaupan jäsennumero löytyy S-Etukortista. Voit ilmoittaa sen asiakaspalveluumme puhelimitse tai Chatilla.
Asiakaspalvelumme palvelee sinua numerossa 0800 90110 (arkisin klo 8-18)

 

Mistä löydän jäsennumeroni S-Etukortista?

Jäsennumeron muoto on 4 +6 numeroa ja se löytyy yleisimmin joko S-Etukortin alareunasta tai kortinnumeron keskeltä. Jäsennumeron neljä ensimmäistä numeroa kertovat osuuskaupan ja kuusi viimeistä oman yksilöivän jäsennumerosi.

Katso tarkemmat tiedot S-kanavalta.

 

Miksi en ole saanut Bonusta, vaikka olen ilmoittanut S-Etukortista löytyvän osuuskaupan jäsennumeroni?

Bonuksen kerryttäminen edellyttää, että sinulla on Eko Lumme Vesi- tai Paketti Lumme -sopimus ja että S-Etukortista löytyvä osuuskaupan jäsennumero on ilmoitettu oikein. Eko Lumme Vesi- tai Paketti Lumme -sopimuksen ja ilmoitetun jäsennumeron on oltava saman henkilön nimissä.


Sähkölaskun Bonusta kerryttävä summa kirjataan maksukuukauden bonusostoksi. Huomioithan, että kuukauden 25. päivään mennessä maksetut sähkölaskut ehtivät kuluvan kuukauden bonusostoksi. Tämän jälkeen maksetut laskut siirtyvät pääsääntöisesti seuraavan kuukauden bonuskertymään.


Bonusosto näkyy S-mobiilissa ja Omalla S-kanavalla vasta aivan kuukauden viimeisten päivien aikana. Sähkömaksuista kertyvä Bonus maksetaan S-ryhmän asiakasomistajatalouden pääjäsenelle.

 

Olen yritysasiakas, saanko kerrytettyä Bonusta?

Bonus on henkilöjäsenille eli asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville henkilöille tarkoitettu etu ja kertyy ainoastaan yksityistalouksien käyttöön tulevista ostoista.

 

Mistä näen sähkön osuuden bonusostoista?

Bonusostot näet Oman S-kanavan tai S-mobiilin kautta kohdasta Bonusostot > Ostot ketjuittain > Yhteistyökumppanit. Sähkön osuus näkyy Lumme Energia Oy:n nimellä.


Katso tarkemmat tiedot Bonuksen kertymisestä S-kanavasta

Eko Lumme Vesi ja Paketti Lumme -sähkösopimukset

 

Mikä on Eko Lumme Vesi tai Paketti Lumme -sähkösopimus on?

Eko Lumme Vesi tai Paketti Lumme -sopimus on sähkönmyyntisopimus sinun ja Lumme Energian välillä ja voit tehdä ne koko Suomeen. Nämä sähkösopimukset sopivat sinulle, jolle ympäristöarvot ovat tärkeitä. Eko Lumme Vesi ja Paketti Lumme -sähkö on alkuperätodennettua 100 % vesivoimaa ja osa tuotoista ohjataan erilaisiin ympäristöhankkeisiin. Ensimmäinen yhteistyökohteemme on Elinvoimainen Järvilohi-hanke, jonka tavoitteena on pelastaa erittäin uhanalainen Saimaan järvilohi. Eko Lumme Vesi ja Paketti Lumme -sopimukset on tarkoitettu kaikille S-ryhmän asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouksiin kuuluville henkilöille.


Eko Lumme Vesi -sähkösopimuksen voit tehdä määräaikaisena, 24 kk voimassa oleva sopimuksena tai toistaiseksi voimassa olevana sopimuksena. Paketti Lumme -sopimukset ovat määräaikaisia 12 kk voimassa olevia sähkösopimuksia.

 

Miksi valitsisin Eko Lumme Vesi- tai Paketti Lumme -sopimuksen?

Hyödyt monella tapaa tekemällä Eko Lumme Vesi tai Paketti Lumme-sopimuksen, sillä

  • säästät selvää rahaa kerätessäsi Bonukset talteen sähköstäsi
  • saat 100 % uusiutuvaa, ympäristöystävällistä ja alkuperätodennettua vesisähköä
  • osallistut ympäristön tilaa parantaviin hankkeisiin ilman erillistä panostusta
  • saat käyttöösi sähköisen Helmi-palvelun ja voit seurata kotisi energiankulutustasi jopa tuntitasolla
  • kuulut automaattisesti Lumme Tiimin-etuohjelmaan ja saat asiakasedut käyttöösi
  • voit keskittyä kaikkeen muuhun. Lumme Energia hoitaa sähkösopimusasiasi luotettavasti ja ammattitaidolla

 

Millä Eko Lumme Vesi ja Paketti Lumme sähkö on tuotettu?

Eko Lumme Vesi on 100 % uusiutuvaa ja alkuperätodennettua vesivoimaa. Lumme Energia Oy:n vesisähkö tuotetaan pääosin kotimaisissa vesivoimalaitoksissa.

 

Mitä eroa on määräaikaisella ja toistaiseksi voimassa olevalla Eko Lumme Vesi -sopimuksella?

Määräaikainen Eko Lumme Vesi -sopimus on edullinen, varma valinta ja sopii sinulle, jos arvostat ennustettavuutta, mutta seuraat energiamarkkinoita. Hinta on kiinteä koko sopimuskauden. Sopimus on molempia osapuolia sitova, mutta muuttotilanteessa voit kuitenkin irtisanoa sopimuksesi kesken määräaikaisuuden.
Toistaiseksi voimassa oleva Eko Lumme Vesi-sopimus on huoleton ja takaa vakaan hintatason ja helpon asioinnin. Sopimuksen hinta tarkistetaan automaattisesti 2-4 kertaa vuodessa sähkömarkkinoiden kehittymistä seuraten.

 

Mitä tapahtuu, kun määräaikainen Eko Lumme Vesi -sopimus päättyy?

Sinun ei tarvitse miettiä määräaikaisen sopimuksesi päättymistä, sillä olemme sinuun yhteydessä hyvissä ajoin ennen määräaikaisen Eko Lumme Vesi -sopimuksesi päättymistä.

Jos et tee uutta määräaikaista sopimusta, jatkuu sopimuksesi automaattisesti toistaiseksi voimassa olevana.

 

Sopimukseni on voimassa toisen sähköyhtiön kanssa, kuinka voin vaihtaa sopimukseni Lumme Energia Oy:n Eko Lumme Vesi tai Paketti Lumme -sopimukseen?

Jos sinulla on nykyisen sähkönmyyjäyhtiösi kanssa

  • toistaiseksi voimassa oleva sopimus, voi sopimuksesi alkaa aikaisintaan 14 vuorokauden kuluttua sopimuksen tekemisestä
  • määräaikainen sopimus,  voit tehdä sopimuksen alkamaan määräajan päättymispäivää seuraavasta päivästä

 

Olen jo Lumme Energian asiakas, kuinka voin vaihtaa nykyisen sopimukseni Bonusta kerryttävään sopimukseen?

Jos sinulla on määräaikainen sopimus, voit tehdä Eko Lumme Vesi tai Paketti Lumme -sopimuksen alkamaan määräajan päättymispäivää seuraavasta päivästä.


Muuttotilanteissa suosittelemme tekemään sopimuksen ajoissa, mieluiten kaksi viikkoa ennen. Tarvittaessa saamme sähköt päälle lyhyemmälläkin varoitusajalla. Jos teet muuttoilmoituksen netissä, teethän sen vähintään kaksi arkipäivää ennen muuttoa. Jos muutto on lähempänä, kannattaa soittaa asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee sinua numerossa 0800 90110 (arkisin klo 8-18)

Laskutus

Laskutusrytmi ja laskun eräpäivä

Lähetämme sähkölaskun yhden tai kahden kuukauden välein. Laskutusrytmi määräytyy käyttöpaikkasi vuosittaisen kulutuksen mukaan.  

Vuosikulutus Laskujen lukumäärä
alle 12 000 kWh 6 laskua vuodessa
yli 12 000 kWh  12 laskua vuodessa 

 

Lasku on aina mahdollista saada joka kuukausi. Huomioithan, että joissakin sopimustyypeissä, kuten esimerkiksi Tunti Lumme-sopimuksessa, edellytetään kuukausilaskutusta. 

Sähkölaskusi eräpäivä on 14 pv laskun päiväyksestä. Eräpäivä on aina samaan aikaan kuukaudesta laskutusrytmisi mukaan yhden tai kahden kuukauden välein. 

Maksaako paperilasku?

Lasku sähköstä toimitetaan normaalisti paperilaskuna sekä kuluttaja- että yritysasiakkaille. Postitse ilmoittamaasi laskutusosoitteeseen toimitettu paperilasku on maksuton.

Mistä näen laskuni?

Laskuarkisto löytyy sähköisestä Helmi-palvelusta, jota voit käyttää ympäri vuorokauden. Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä.

Voinko saada sähköisen laskun?

Voit halutessasi vastaanottaa laskun suoraan omaan verkkopankkiisi e-laskuna. E-laskun tekemiseen tarvittavat tiedot löytyvät ensimmäiseltä laskultasi, jonka lähetämme postitse.

Voinko muuttaa laskun eräpäivän?

Jos tarvitset apuja laskun maksamiseen liittyen tai sinun on tarve sopia esimerkiksi sopia maksusuunnitelmasta, Ropo Capitalin asiakaspalvelu palvelee sinua

Puhelimitse: 09 2315 0462, arkisin klo 8-20 ja lauantaisin klo 10-15

Sähköpostitse: energia@ropocapital.fi

Jäsennumeroni on muuttunut. Miten voin päivittää tiedon?

Jos antamasi henkilökohtainen osuuskaupan jäsennumerosi on muuttunut, voit päivittää sen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai Chatilla. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 0800 90110 (arkisin klo 8-18).