Helmi-palvelulla mielenrauhaa kiireiseen arkeen

Takaisin

Missä on viimeisin sähkölasku? Onko se jo tullut? Millainen sähkösopimus minulla olikaan? Muistinko säätää kesämökin patterit lähtiessäni pienelleen? Ei huolta, kaikkiin näihin kysymyksiin saat vastauksen sähköisestä asiointiohjelmastamme Helmi-palvelusta. Helmi-palvelu on käytössäsi kaikkina vuorokauden aikoina ja tuo näin helpotusta sähköasioiden hoitamiseen kiireisen arjen keskellä.

Helmi-palvelussa näet kaikki meiltä saamasi sähkölaskut, sähkösopimuksesi sekä voit seurata reaaliaikaista energiankulutustasi. Helmi-palvelun kautta pääset myös lunastamaan omat asiakasetusi Lumme-tiimistä. Jos Helmipalvelu ei ole sinulle vielä tuttu, niin viimeistään nyt siihen kannattaa tutustua. Helmi-palvelu löytyy osoitteesta https://helmi.sssoy.fi/

Miksi Helmi-palveluun pitää rekisteröityä?

Helmi-palvelun käyttö vaatii ensimmäisellä kerralla rekisteröitymisen. Rekisteröitymisen eli tunnistautumisen avulla me varmistamme, että sinun tietosi eivät joudu vääriin käsiin. Meille on tärkeää, että asiakkaidemme tiedot säilyvät turvassa ja palvelun käyttö on luotettavaa.

Kuinka Helmi-palveluun rekisteröidytään?

Rekisteröityminen on varsin helppoa ja se tapahtuu, joko verkkopankkitunnuksillasi tai sähkölaskullasi näkyvällä asiakasnumerolla ja käyttöpaikatunnuksella. 

Jos olet yritysasiakas, sähkösopimus on useamman henkilön nimissä tai sinulla ei ole käytössäsi verkkopankkitunnuksia, niin silloin rekisteröityminen tapahtuu asiakasnumeron ja käyttöpaikatunnuksen avulla. Asiakasnumero ja käyttöpaikkatunnus löytyvat esimerkiksi viimeiseltä laskultasi. Jos olet kuluttaja-asiakas ja sinulla on käytössä verkkopankkitunnukset, niin silloin rekisteröityminen onnistuu verkkopankkitunnuksilla.


1.    Kuluttaja-asiakkaiden rekisteröityminen verkkopankkitunnuksilla
Voit rekisteröityä Helmi-palveluun mobiilivarmenteella tai seuraavien pankkien verkkopankkitunnuksilla: OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, POP pankki, S-Pankki, OmaSP, Aktia, Handelsbanken ja  Ålandsbanken.

Helmi-palvelun etusilla on otsikko Kuluttaja-asiakas kirjaudu pankkitunnuksillasi. Jos olet kuluttaja-asiakkaamme ja sinulla on pankkitunnukset, voit rekisteröityä täältä. Klikkaa sinisellä kirjoitettua täältä -sanaa.

Kirjautuminen pankkitunnuksilla

Tämän jälkeen valitset oman verkkopankkisi tunnistautumista varten. Kun tunnistautuminen on suoritettu, niin sinut ohjataan takaisin Helmi-palveluun.

2.    Rekisteröityminen asiakasnumerolla ja käyttöpaikkanumerolla.
Jos olet yritysasiakas, sähkösopimus on useamman henkilön nimissä tai sinulla ei ole käytössäsi verkkopankkitunnuksia, niin silloin rekisteröityminen tapahtuu asiakasnumeron ja käyttöpaikatunnuksen avulla. Ne löytyvät viimeiseltä sähkölaskultasi tai sähkösopimuksestasi. Laskun etusivulla laskun numeron ala puolelta löytyy Asiakasnumero ja Käyttöpaikan numero eli käyttöpaikkatunnus.

yrittaja-asiakkaan rekisteroityminen


Kun olet rekisteröitynyt palveluun, niin pääset käyttämään Helmi-palvelua. Jatkossa voit kirjautua kahdella tavalla, joko asiakasnumerollasi ja rekisteröitymisen yhteydessä määrittelemälläsi salasanalla tai verkkopankkisi tunnuksilla.

Unohdin salasanan, mitä teen?

Ei hätää. Uuden salasanan tilaaminen onnistuu helposti. Klikkaa Helmi-palvelun etusivulla olevaa sinistä linkkiä ”salasana unohtunut”.

Salasana unohtunut -linkistä avautuu ikkuna, johon sinun tulee kirjoittaa Helmi-palvelussa ilmoittamasi sähköpostiosoite. Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja hyväksy se.

Helmi-salasana

Tämän jälkeen sinun tulee vielä antaa asiakasnumerosi. Näin varmistamme, että sinun tietojasi ei käytetä väärin.  Syötä kenttään asiakasnumerosi ja hyväksy.

salasanan uusiminen 2

Tämän jälkeen me lähetämme sinulle linkin salasanan uusimista varten sähköpostiisi. Salasanan uusimislinkki on voimassa 10 min. Tämän vuoksi kannattaa heti, linkin tultua sähköpostiin, käydä uusimassa salasana.

Huomaathan, että jos sähköpostiosoitteesi on muuttunut ja nykyistä sähköpostiosoitettasi ei ole tallennettu asiakastietoihimme, niin silloin salasanan tilaaminen ei onnistu Helmi-palvelun kautta. Ota silloin yhteyttä asiakaspalveluumme 0800 90110 (arkisin 8-17), niin päivitämme asiakastietosi ja tilaamme sinulle uuden salasanan.   

En pääse kirjautumaan Helmi-palveluun

Aina asiat eivät suju kuin Strömssöössä. Sen vuoksi tähän loppuun on koottu vielä muutama pikaohje auttaman sinua Helmi-palvelun käytössä.

1.    Tarkista, että olet kirjoittanut asiakasnumeron ja salasanan oikein.
2.    Jos kirjautuminen ei onnistu asiakasnumerolla ja salasanalla, niin voit tunnistautua myös verkkopankkitunnuksillasi.
3.    Tarkista, että olet kirjoittanut Helmi-palvelun osoitteen oikein https://helmi.sssoy.fi/. Voit siirtyä Helmi-palveluun myös suoraan Lumme Energian sivuilta klikkaamalla yläpalkissa olevaa painiketta KIRJAUDU SISÄÄN.
4.    Kokeile Helmi-palvelua toisella selainohjelmalla. Suositellut selaimet Helmi-palvelun käyttöön ovat IE 11, Firefox tai Chrome. Mikäli selaimesi on joku muu kuin edellä mainitut, niin todennäköisesti pystyt käyttämään Helmi-palvelua, mutta käytön sujuvuudessa voi ilmetä joitain puutteita.
5.    Jos menet Helmi-palveluun työpöydällä olevan pikakuvakkeen kautta tai käytät Helmi-palvelun linkkiä selaimen suosikeissa, niin tee pikakuvake tai linkki uudelleen.
6.    Päivitä selainohjelmasi uusimpaan versioon.
7.    Tyhjennä selainohjelmasi sivuhistoria ja välimuisti sekä mahdolliset kirjautumis- ja salasanatiedot Helmi-palvelun osalta. Ohjeita tähän löydät oman selainohjelmasi ohjeista.

Jos näiden toimenpiteiden jälkeenkään Helmi-palvelun käyttö ei onnistu, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos mahdollista, lähetä meille sähköpostilla kuvakaappaus näytöltäsi, sillä se helpottaa asian tutkimista täällä meidän puolellamme. Sähköpostiosoitteemme on asiakaspalvelu@lumme-energia.fi    
                

Hanna Lehtinen

Kirjoittaja

Hanna Lehtinen Hannalla on pitkä kokemus asiakaspalvelusta sekä palveluiden kehittämisestä. Hanna muistaa elävästi ajan, jolloin TV kanavia oli tasan kaksi ja viikon yksi odotetuimmista hetkistä oli perjantai-illan Dallas. Maailma muuttuu, mutta muuttuuko ihminen? Näin neljän lapsen äitinä tässä arjen villissä karusellissa arvostan sujuvia sähköisiä palveluita, jotka mahdollistava asioiden hoitamisen juuri silloin, kun minulle itselle parhaiten sopii. Eli muun perheen nukkuessa katson Yle Areenalta Vallan linnaketta. Hanna seuraa keski-ikäistyvän naisen uteliaisuudella maailman menoa ja kehittymistä, oman mausteensa tähän elämän sekametelisoppaan tuovat perheen murrosikäiset lapset ja pahasti pitkittynyt taloremontti.

Aiheeseen liittyvät kirjoitukset

13.05.2020 | blogi

Markkinahäiriössä on hyvä hetki kiinnittää sähkön hinta pitkälle tulevaisuuteen; sähkötarjous 2+2 vuotta

Jos on maailmankirjat hiukan sekaisin ja moni asia poikkeavassa asennossa, niin on myös sähkömarkkinat ja se tarjoaa hyviä oston paikkoja pitkälle...

12.05.2020 | blogi

Oletko valmis kun vihreä joutsen saapuu?

Yllätykselliset kriisit eivät pelkästään säikäytä vaan aiheuttavat pelkoa ja epävarmuutta elämämme tulevaisuudesta. Elämme nyt ilman koronaakin...

07.04.2020 | blogi

Investointi aurinkopaneeleihin kannattaa

Kun mietitään aurinkopaneelien kannattavuutta vapaa-ajan asunnolla, puoltavat useat seikat hankinnan taloudellisia hyötyjä suhteessa järjestelmän...