Laskutus ja maksutavat

Lumme Energian asiakkaana saat laskun sähköstä kulutuksesi mukaan. Lähetämme laskun sähköisesti e-laskuna tai perinteisesti paperisena.

Kysyttävää laskusta?

Lumme Energia aloittaa toimintansa 1.9.2017. Siirtymäkauden ajan toimintaa operoivat Suur-Savon Sähkö ja Etelä-Savon Energia. Lumme Energia on luotu tarjoamaan aivan uudenlaista energiapalvelua asiakkaan eduksi. Tarjolla on sähköä luotettavasti ja edullisesti kaikkialle Suomeen.

Lumme Energian asiakkaana saat laskun sähköstä kulutuksesi mukaan. Voit valita ympäristöystävällisen ja kätevän e-laskun tai perinteisemmän paperilaskun.

 

Sähköinen lasku suoraan pankkisi palveluun

Kun haluat laskusi helposti sekä nopeasti hyvissä ajoin ennen eräpäivää, kannattaa ottaa käyttöön sähköinen lasku.

Kuluttaja-asiakkaiden sähköinen e-lasku

Laita piste paperinpyöritykselle ja tee vaivaton e-laskusopimus verkkopankissasi. E-lasku vähentää turhaa paperijätettä, ja sen käyttö on helppoa ja nopeaa. Voit ottaa sen käyttöösi tekemällä sopimuksen oman pankkisi kanssa verkkopankissa tai pankin palvelupisteessä. Sopimuksen tekemistä varten kannattaa ottaa esille viimeisin paperilasku, saat siitä sopimuksen tekemiseen tarvittavat tiedot. E-laskun saat aina laskun lähetyspäivänä oman pankkisi verkkopalveluun ja voit myös asettaa sen siellä automaattisesti maksuun, jolloin et tarvitse huolehtia sähkölaskun eräpäivästä. E-laskut jäävät myös talteen pankin palveluun myöhempää tarkastelua varten.

Yritysasiakkaan verkkolasku

Yritysasiakkaana voit saada meiltä laskun yritysten sähköisenä verkkolaskuna. Ilmoita meille yrityksen tiedot (asiakasnumero, yrityksen nimi ja osoite sekä y-tunnus) sekä verkkolaskuosoite sähköpostitse laskut@sssoy.fi osoitteeseen. 

Paperilasku postitse

Lasku sähköstä toimitetaan normaalisti paperilaskuna sekä kuluttaja- että yritysasiakkaille. Postitse ilmoittamaasi laskutusosoitteeseen toimitettu paperilasku on maksuton.

Laskuarkisto

Kaikki sinulle lähetetyt laskut löydät Helmi-palvelustamme 'Laskuni' -osiosta. Voit siellä tarkastella sinulle lähetettyjä laskuja ja ne säilyvät siellä laskuarkistossa ilman eri toimenpiteitä. Laskuarkistostavoit myös tulostaa kadonneen laskun tilalle uuden.

Laskut ovat pdf-muodossa, joten tarvitset niiden tarkasteluun pdf-tiedostojen katselu ohjelman, joko selaimeesi tai erillisenä ohjelmana. Jos lasku ei aukea, salli ponnahdusikkunat Helmi-palvelun sivuilla. Tämän voit tehdä selaimesi astuksista.

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu
p. 0800 90110
(arkisin klo 8-18)

0800-alkuisiin numeroihin
soittaminen on maksutonta.