Sähköinen asiointipalvelu on aina käytössäsi

Etelä-Savon Energian ja Suur-Savon Sähkön perustaman sähkönmyyntiyhtiön Lumme Energian asiakkaiden käytössä ovat sähköiset asiointipalvelut kuten ennenkin. ESE Online ja Helmi palvelevat normaalisti kuten aikaisemminkin vuoden 2018 alkuun asti.

Helmi-palvelussa teet helposti sähkösopimuksen ja löydät nopeasti tiedot sopimuksistasi, laskuistasi sekä kulutuksestasi. Voit hoitaa sähköasioitasi Helmi-palvelussa ympäri vuorokauden.

Helmi-palvelu on käytössäsi 24/7

Seuraa kulutustasi, anna palautetta, tarkista laskusi tai sopimustesi tiedot, päivitä yhteystietosi, tee uusi sopimus tai muuta sopimuksesi uuteen osoitteeseen. 

Siirry Helmi-palveluun

Kirjaudu tästä ESE Onlineen

Etelä-Savon Energian aikaisempia asiakkaita palvelee toistaiseksi ESE Online. Vanhat tunnuksesi toimivat edelleen. Uusi, Lumme Energian sähköinen asiointipalvelu otetaan käyttöön vuoden 2018 alussa.

Siirry ESE Onlineen

Helmi-palvelun käyttöönotto

Helmi-palvelun käyttäjäksi rekisteröityminen käy helposti pankkitunnuksiasi käyttäen. Tarvitset myös laskustasi tai sopimusvahvistuksesta asiakas- ja käyttöpaikkanumeron. Jos sinulla ei ole pankkitunnuksia, voit myös rekisteröityä käyttäjäksi palvelun etusivulta löytyvästä linkistä. Rekisteröityessäsi annat myös itse luomasi salasanan, joka on 4-12 merkkiä pitkä ja sisältää aakkosia sekä numeroita. Jatkossa kirjaudut palveluun asiakasnumerolla ja salasanallasi.

Unohtunut käyttäjätunnus tai salasana 

Helmi-palvelun käyttäjätunnus on aina asiakasnumerosi. Löydät sen esimerkiksi laskulta tai sopimusvahvistuksesta.

Jos olet unohtanut salasanasi, pääset uusimaan sen Helmi-palvelun aloitussivulla 'Salasana unohtunut' -linkin kautta.

  • Anna sähköpostiosoitteeksi sama osoite, jonka olet aiemmin antanut Helmi-palvelussa sähköpostiosoitteeksesi. Emme voi turvallisuussyistä toimittaa muuhun sähköpostiin salasanan uusimiseen tarvittavaa linkkiä.
  • Linkki on voimassa 30 minuuttia siitä, kun olet vastaanottanut sen sähköpostiisi. Jos et ehdi tehdä uusimista ajoissa, voit käydä pyytämässä linkin uudelleen Helmi-palvelussa. Kun kirjaudut seuraavan kerran Helmi-palveluun, voit muuttaa salasanan helpommin muistettavaan muotoon 'Omat tietoni' -palvelussa.
  • Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos et muista asiakastietoihisi ilmoitettu sähköpostia, sähköpostiosoitteesi on muuttunut tai salasanan lähettämisessä on muuta ongelmaa.

Ongelmia Helmi-palvelun toiminnassa?

  • Tarkista ensin Helmi oikeasta yläkulmasta löytyvät tiedotteet sekä nettisivujemme tiedotteet. 
  • Jos haluat antaa palautetta Helmi-palvelun toiminnasta, voit tehdä sen 'Anna palautetta' -lomakkeella suoraan Helmi-palvelusta tai nettisivujemme kautta.
  • Jos et löydä vastausta ja asiasi on kiireellinen tai Helmi-palvelun toiminnassa on ongelmia, soita asiakaspalveluumme puh. 0800 90110 (arkisin klo 8-18).

Ilman rekisteröitymistä tai kirjautumista käytettävissä olevat palvelut

Vaikka et ole kirjautunut Helmi-palveluun, voit aloitussivulla 

  • laskea tarjouksen sinulle sopivasta sähkösopimuksesta. Jos haluat jatkaa sopimuksen tekemiseen voit, kirjautua tai tunnistautua pankkitunnuksilla sujuvasti siinä vaiheessa.
  • antaa palautetta
  • lukea yleisiä palvelun tiedotteita
  • pyytää unohtamasi salasanan
  • rekisteröityä perinteisesti tai käyttäen TUPAS-tunnistautumista

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu
p. 0800 90110
(arkisin klo 8-18)

0800-alkuisiin numeroihin
soittaminen on maksutonta.